Search This Blog

Thursday 29 March 2012

PERMINTAAN TERAKHIR

22 September 2012 genaplah 3 tahun seorang dari arwah sahabat aq meninggalkan kami semua dan dunia...
Tp di kotak pemikiran ku masih teringatkan permintaan terakhir arwah Zulfiqa atau lebih sng dgn gelaran bon..



25 october 2010 semua mula sedar yang Zulfiqa atau lebih di kenali sebagai Bon Nampak pucat sangat, tapi apa yang kami kata sebagai seorang kawan? “Hanya demam biasa esok lusa baiklah tu”.
Tp keadaan Bon Nampak makin teruk sangat sampai tak larat nak bangun hilang selera makan cuma selaluminu air sejuk..
aku mula sedar dia kurang makan dan tiap malam bangun hanya minum minuman yang sejuk.

18 october 2010 pukul 12 tengah malam.. “Meor tolong carikan aku air carrot susu aku teringin sangat-sangat.” kata Bon pada aq..
Tp malang 1 hari suntuk aku mencari dari senai ke johor baharu xde jual lagi, ialahkan dah pukul 2pagi..
Dia redha dan hanya minum air orange saja.
Keesokkan harinya ibu Bon datang ke Kolej untuk jemput Bon.
Sebelum dia balik sempat lagi bergurau dengan aku. “Isnin ni aku balik kolej lps kelas kita pergi karoke lepas tu main bowling aku nak kalahkan kau meor tu hajat aku.” Kata-kata yang terungkap dari mulut arwah. “InsyaAllah” balas dengan senyuman sahaja dari aq.

20 october 2010 aku dapat panggilan dari ibu arwah yang mengatakan arwah dalam keadaan koma, aku Cuma boleh janji 22 october aku akan datang sbb aku cuti.
Tapi MALANG TIDAK BERBAU Allah lebih sayangkan dia..
22 october 2010 mmg aku kesana tp bukan untuk menjenguk keadaannya diHospital tapi di pusara...
aq terlambat sampai 5minit untuk tgk pengembumiannya..

sakitnya ya Allah kehilangan Sahabat Sejati…………………………… 22 october 2010 dia meninggal….
Al-Fatihah…
Zulfiqa bin Noorizan
27 FEBUARI 1991 – 22 OCTOBER 2010
Artikel asal - http://anarm.net/blog/pasang-button-facebook-like-di-blog.html#ixzz2BBCrlMnC Under Creative Commons License: Attribution No Derivatives Follow us: @anarmnet on Twitter

4 comments:

misz siti said...

Dari Allah kite datang...dan kepada-NYA jualah kite kembali.....don't be sad.....he's gonna be ok with his creator, Allah...=)
I do understand ur feeling because i've had the same experience before.....almost 4 years ago.....i've lost my bf.......biaselah......people will only appreciate someone when they are not around anymore... btw, im sorry for ur lost....

Ya Allah ya tuhanku.........
KAU ampunkan lah segala dosa2 dan kesilapannya........
KAU bersihkan lah dia dari sebarang noda sepertimana KAU membersihkan pakaian putih daripada kekotoran..........
KAU terangilah kuburnya sepertimana matahari menerangkan bumi........
KAU luaskan lah kuburnya dengan seluas pandangan mata..........

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim.........
KAU jauhilah dia daripada segala fitnah kubur......
KAU lindungilah dia daripada segala siksaan kubur......
KAU angkatlah darjatnya disisi-MU.......
KAU tempatkan lah dia bersama para soleh dan solihin......
KAU permudahkan lah segala urusannya disana sepertima dia yg sentiasa cuba menyenangkan urusan orang2 sekelilingnya semasa hayatnya......
KAU bahagiakan lah dia sepertimana dia sentiasa membahagiakan kedua ibu bapanya semasa hayatnya....

aminn......

Unknown said...

Ammin

Unknown said...

:) sahabat baik saya dah bru 4bulan xde.. meninggal malam jumaat... ade jgk permintaan dai yang xsempat nak tunaikan... ape-ape pun, al-fatihah

Unknown said...

al fatihah