Search This Blog

Thursday 15 November 2012

Hidup Bergantung Pada Mesin

Hari ni bukanLah aku nak cerita pasal Van Jenazah, tapi aku nak ceritakan tentang seseorang yang dah meninggalkan dunia semasa hidupnya bergantung pada mesin..


Masa aku jaga mak aku kat Hospital, ada sorang makcik ni dia sakit tenat dan pada masa yang sama dia hidup bergantung pada mesin yang di sambung pada mulut, kalau cabut kata doktor dia akan meninggal..
masa tu aku ingat lagi pukul 5ptg, aku tak tahulah sama ada Hospital tu kekurangab mesin atau apa.. sebab arwah makcik tu berkongsi mesin tu dengan pesakit yang duduk di depan dia.. jadi 1jam sekali gilir2 pakai.. sementara cukup 1jam salah sorang makcik tu pasti sesak nafas..
makcik tu xsempat guna mesin tu dan meninggal kat situ.. aku pun xsalahkan sapa2 sebab dah ajal makcik tu.. tapi patut ke dia biarkan makcik tu yang dah meninggal dari pukul 5ptg sampai 9malam kat katil tu xdi uruskan dan xdi alihkan ke tempat lain, biarkan campur dengan pesakit2 lain..

Aku harap Hospital tu lepas nie buat sesuatu dalam tambahkan mesin dan pengurusan masa, bagi aku xelok biarkan mayat tu lama2 xdi uruskan.. sedangkan anak2 arwah tu pun dah balik..

Al-Fatihah.... Semoga Arwah di tempatkan bersama2 orang2 yang beriman

Like -----> Nota Meor

Artikel asal - http://anarm.net/blog/pasang-button-facebook-like-di-blog.html#ixzz2BBCrlMnC Under Creative Commons License: Attribution No Derivatives Follow us: @anarmnet on Twitter

No comments: