Search This Blog

Sunday 24 February 2013

MALU DENGAN SIKAP SEGELINTIR REMAJA MELAYU

Ya Allah, sedihnya lihat perangai budak-budak melayu baru nak naik ni. Begitu negatif pemikiran mereka pada saudara baru. 

Kepada Adam Corrie , rilek bro ramai dibelakang anda. Tingkahlaku dan perangai seperti itu langsung tidak mencerminkan atau menggambarkan perangai orang Melayu dan Islam yang sebenarnya. Moga mereka tidak menjadi parasit di atas bumi sendiri. Bro Adam, sama-sama kita mencari keredhaan dari Allah, bukan keredhaan dari manusia.

Dari Ibnu Umar r.huma meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Jangan menyakiti orang-orang Islam, jangan mencela mereka dan jangan mencari keburukan mereka.
(HR Ibnu Hibban)

Sabda Rasulullah saw yang bermaksud :

“Wahai sekalian orang yang beriman dengan lisannya dan iman itu belum masuk ke dalam hati-hatinya. Janganlah kalian mengumpat kaum muslimin dan jangan mencari-cari keaiban-keaiban mereka. Kerana orang yang suka mencari-cari keaiban kaum muslimin, Allah akan mencari-cari keaibannya. Dan siapa yang dicari-cari keaibannya oleh Allah, nescaya Allah akan membongkarnya di dalam rumahnya (walaupun ia tersembunyi dari manusia).”

(Riwayat ImamAhmad dan Abu Dawud )

Artikel asal - http://anarm.net/blog/pasang-button-facebook-like-di-blog.html#ixzz2BBCrlMnC Under Creative Commons License: Attribution No Derivatives Follow us: @anarmnet on Twitter

No comments: