Search This Blog

Sunday 3 February 2013

BASIKAL


teknik ini di nama BASIKAL

bagi seseorang yang baru ingin cebur dalam bidang Bisnes

Mengendalikan sesuatu perniagaan adalah seperti mengayuh basikal. Anda Boleh mengayuh dengan laju atau perlahan. Apa yang penting sampai ke destinasi yang di tuju. Tetapi walau apapun yang andalakukan, jangan berhenti. Sebaik sahaja anda berhenti anda pasti jatuh.

Tanya diri dan 3 soalan yang penting ini :-

  1.  Apakah perkara paling penting yang anda ingin capai dalah hidup ini?
  2.  Apakah yang paling bermakna sekali dalam hidup anda?
  3.  Apakah anda ingin dikenali dan apakah yang ingin anda lakukan?


Kebanyakan Tokoh IM yang berjaya mempunyai matlamat dan bahagikan matlamat mereka kepada 2peringkat. Matlamat jangka panjang dan Matlamat jangka Pendek.


"Saya begitu penat mengayuh......Tetapi kalau saya berhenti, saya akan jatuh"

2 Matlamat :-

  1.  Matlamat Bulanan
  2.  Matlamat Mingguan

Ada lebih 70 lagi iLmu yang ingin saya sampaikan..
jika berminat sila email saya di 
email : meor_shamsul91@yahoo.com
Facebook : klik --> Meor

Artikel asal - http://anarm.net/blog/pasang-button-facebook-like-di-blog.html#ixzz2BBCrlMnC Under Creative Commons License: Attribution No Derivatives Follow us: @anarmnet on Twitter

No comments: